انجمن علمی ریاضی پردیس شهید هاشمی نژاد

این وبلاگ متعلق به اعضای انجمن علمی ریاضی پردیس شهید هاشمی نژاد است.

انجمن علمی ریاضی پردیس شهید هاشمی نژاد

این وبلاگ متعلق به اعضای انجمن علمی ریاضی پردیس شهید هاشمی نژاد است.

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

امروزه اضطراب ریاضی مورد توجه و علاقه بسیاری از متخصصان روان شناسی آموزش ریاضی و نیز روانشاسان شناختی است تا از این طریق تأثیرهای هیجانی و بر انگیختگی های روانی شاگردان را در کار ریاضی بشناسند و برای کنترل و مهارعلمی آنها راهکارهای عملی بیابند . در این میان اضطراب و فشار روانی و تعامل آنها با یادگیری ریاضیات جایگاه ویژه ای را در امر آموزش و یادگیری ریاضیات مدرسه و حتی دانشگاهی به خود اختصاص داده است ؛ هر چند که در محافل علمی و آموزشی ما کمتر به آن توجه شده است.

 

پژوهش ها در سال های اخیر نشان داده اند که اضطراب ریاضی غیر معقول ( اضطراب مرضی ) با ایجاد مانع های جدی شناختی و آموزشی در فراگیران، ضمن ابتلای آنان به ایست فکری و نقصان قابلیت های استدلالی، موجبات تضعیف خود باوری ریاضی را در آنها فراهم می آورد و با ایجاد نگرش منفی به شدت بر عملکرد پیشرفت ریاضی فراگیران موثر می افتد. نوشتار حاضر، با مروری اجمالی بر ادبیات کار در این عرصه می کوشد تاضمن ارائه تعریفی از اضطراب ریاضی چگونگی تعامل میان رفتار ریاضی افراد و مقوله اضطراب ریاضی، را نشان دهد. واژگان کلیدی : اضطراب ، اضطراب ریاضی، حافظه فعال، سبک شناختی .


 

ارسال کننده مطلب :خانم باقری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۳ ، ۲۲:۰۹
مسئول وبلاگ